1 Mart 2011 Salı

Fırında Köfte & Patates


Çocukken de severdim, hala severim, kızım da sever…

Biraz 7’den 70’e gibi oldu ama köfte ile patates ikilisini sevmeyen yoktur herhalde. Tabi ki en güzeli kızarmış köfte, kızarmış patates, biber, patlıcan şeklinde olması ama zamanla, milletçe sağlık problemleri yaşamaya başladığımızdan beri kızartmaları terk eder olduk.


Bu yüzden sıklıkla fırında yapıyorum köfte-patates yemeğini. Çok da lezzetli oluyor, tavsiye ederim




Yapılışı:

Sos hazırlanması:

•Zeytinyağı

•1 baş soğan (küp küp kesilmiş)

•3-4 diş sarımsak

•2 adet biber (küp küp kesilmiş)

•4 adet domates (küp küp kesilmiş)

•1 çorba kaşığı domates salçası

•1 bardak su

•Tuz, karabiber, kekik

Zeytinyağı ile malzemeler kavrulur, üzerine su eklenerek pişmeye bırakılır ve sos haline getirilir.


Yağlanmış fırın tepsisine dilimlenmiş patatesler, üzerine köfteler gelecek şekilde dizilir. Hazırlanan sos gezdirilir ve fırına verilir.

180 C’de 60 dakika kadar yeterli.


Domates mevsimi değilse, ben domates yerine yazın hazırladığım konserveleri kullanıyorum, Çünkü mevsim dışı tatsız ve hormonlu her şeyi tüketmekten kaçınıyorum.

Domates konservesi yapılışı için tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder